lördag 2 mars 2013

UNIKA VASALOPPSBILDER FUNNA

Den som söker han finner.
I en låda på vinden hittade jag ytterligare ett par gamla bilder från Vasaloppet 1992. Eller rättare sagt från ett tillfälle några dagar före loppet, då Bohusläningens reporter skulle göra ett eget test av spåret.


När jag för säkerhets skull kollade så att bindningarna satt fast på mina gamla skidor, passade kollegan Lasse Edwartz på att smygfotografera mig på hotellrummet.
Och när jag lite senare insåg att jag måste ha hjälp med vallningen, tog han nedanstående bild och skickade hem till redaktionen med telefotosändaren.


”Pinkerton får sina skidor preparerade. Passivt tittar han på medan experten i Mora-Nisses sportaffär arbetar”, skrev han i den medföljande bildtexten.
Det gäller som bekant att spara på krafterna. För sedan gick det som en blixt uppför backarna vid Oxberg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar