måndag 22 juli 2013

ATT INTE GÖRA NÅGONTING

Sitter utanför den lilla stugan vid havet och dåsar i solskenet. Tittar ut över vattnet och lutar mig tillbaka.


Tänker: I dag ska jag inte göra någonting. Vad härligt att veta att det inte finns något man absolut måste ta itu med. Tror inte jag ska resa mig ur stolen på hela dan. Så här skulle man ha det för jämnan.


Lägger upp fötterna på bordet och upptäcker att tånaglarna har börjat bli rätt långa.
Det skulle kanske kunna bli dagens stora uppgift.
Att klippa tånaglarna är lagom ansträngande en sån här dag. Och då får man ju lite motion trots allt.


Å andra sidan är det ju en dag i morgon också. Och det är dumt att jäkta.
Tror jag nöjer mig med att fatta beslutet i dag och verkställa det under morgondagen. Man ska inte sätta ribban för högt.
Fortsättning följer i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar