fredag 1 november 2013

RIMNERSVALLEN 1958


Några bilder ur min nya bok ”Kuriren, Bohusläningen och jag”.


18 000 åskådare på VM-matchen Brasilien-Österrike på Rimnersvallen 1958.


Kurirens tidningshus vid Trädgårdsgatan så som det såg ut på 1950-talet.
Wilma Rudolph i Uddevalla 1962.

Bohusläningens legendariske redaktionssekreterare Wilhelm Hansson på Herrestadsfjället 1970.
Idrottshallen i Uddevalla i början på 70-talet. Från höger: Bohusläningens sportchef Lennart Floodberg, Olle "Skoftebyn" Bengtsson, Edwin Ahlqvist och jag.
Friidrottslandskampen Sverige-Norge i Uddevalla 1968. Anders Gärderud tar täten på 5000 meter men blir slagen i spurten av norrmannen Arne Kvalheim.

Boken är utgiven på Recito Förlag och kan köpas på www.litenupplaga.se/1218 (226 kr inklusive frakt) samt på alla de stora boksajterna, där priset varierar en del. Går även att beställa via bokhandel eller så kan man ringa mig på 0522-10599 eller mejla till gujohans@telia.com så tar jag hem och säljer den fraktfritt för 210 kronor inom Uddevalla.

PS: Denna bok är nu helt slutsåld.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar