måndag 9 juni 2014

VETANDETS VÄRLD

Länge trodde jag att Nanne Grönvall var en kille och att E-type var en grupp.


Och när jag äntligen hade lärt mig uttala Darin rätt fick jag höra talas om en som hette Dregen. Med ett g och inte två som jag först trodde, men det kanske man inte borde erkänna.
Jag hänger kort sagt inte med i svängarna och har inte gjort på länge. Å andra sidan är jag inte ensam i min okunnighet, för nyligen träffade jag en som trodde att Olle Goop var en häst.


Är man dessutom så misstänksam mot internet att man inte riktigt litar på alla träffar man får när man googlar någonting, så kan man bara hoppas att det man vill ha reda på går att leta upp i det uppslagsverk man eventuellt förfogar över.


Visserligen är varken Darin eller Dregen omnämnda i Bonniers stora lexikon i min bokhylla, men om man nöjer sig med sånt som hände fram till slutet av förra århundradet finns det en hel del att hämta i dessa 15 band.
Om detta ska det handla i den här bloggen senare i veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar