måndag 8 december 2014

CARL GUSTAF KNEP GULDET

Sveriges roligaste person 1969 hette Carl Gustaf Lindstedt. Detta enligt tidningen Se som gått igenom ett stort antal roligheter som uttalats av kända personer i Sverige.


Här är ett urval av det som gav Carl Gustaf guldmedaljen.

Det rapporteras att isbrytarna i södra Sverige har börjar bryta på danska.

Gröt har jag inte ätit i mannagrynsminne.


När Bell uppfann telefonen kunde han bara ringa till sig själv och där tutade det upptaget.

Jag blir mer och mer lik min bil. Ute på nätterna och svårt att komma igång på morgnarna.

Han tog motgången som en man och skyllde den på sin fru.

Sedan han slutade köra ånglok har jag inte sett röken av honom.

En streber är en man som går in som nummer tre i en svängdörr men kommer först ut.


En älg är ett djur med horn i ena ändan och en hallvägg i den andra.

Min nya moped är så lättstartad att jag får smyga mig på den.

Jag glömmer aldrig när jag uppträdde som fakir – fullspikad varje kväll.

Ytterligare några roligheter följer i morgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar