måndag 21 september 2015

HETA LINJEN TILL BERRA

Berra får fortfarande telefonsamtal till sin bostad från folk som ringer fel och tror att de har kommit till en resebyrå. Berra vet inte riktigt hur det har gått till, men han svarar så gott han kan på alla frågor.


Värmen verkar oroa flera av resenärerna.
Är det inte väldigt varmt på Kanarieöarna vid den här årstiden? var det en som undrade.
 Jo, sa Berra. Jag talade med vår platschef där i går och då var det sextionio grader.
 Sextionio grader! ropade mannen. Det är inte möjligt!
 Nä, sa Berra. Sex till nio grader sa han nog när jag tänker efter.
 Men då är det ju kallt, sa mannen.
 Ja, det är väl skönt att slippa den värsta värmen, sa Berra men då hade mannen redan lagt på.


En annan ringde och klagade på att alla uppgifter inte hade lagts ut på nätet.
 Nätet? sa Berra.
 Ja, sa mannen. Varför har ni inte lagt ut det.
 Jag lägger inte ut några nät, sa Berra. Jag är ingen fiskare.
 Jag talar om er sida på internet, sa mannen irriterat.
 Den vet jag inget om, sa Berra.

 Hur kan du då jobba på resebyrån? sa mannen.
 Här kör vi med flaskpost och röksignaler, sa Berra, men då sa det bara klick i örat på honom..
Fortsättning följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar