onsdag 28 oktober 2015

ALTERNATIV MOTIONSTRÄNING

Sedan redaktör A hade skaffat sig egen motionstränare, som tagit ut både honom och mig på ett antal löprundor i skogen, föreslog redaktör A att vi skulle förlägga nästa träningspass till hans sommarstuga på Stången.


En varningsklocka började då ringa i bakhuvudet på mig. Tränaren, som inte kände redaktör A lika väl, tyckte dock att det verkade vara ett utmärkt förslag.
Sedan vi klätt om till träningsoverall och joggingskor på hemmaplan bar det av ut på landet i redaktör A:s bil.


Framme vid stugan började tränaren och jag jogga lite lätt på stället, medan redaktör A gick bort till en redskapsbod. Strax därpå återvände han med två krattor som han satte i händerna på sina träningskamrater med orden:
När vi ändå är här ute kan vi passa på att kratta upp lite löv också.
 Det ante mig, sa jag. Men har du ingen kratta till dig själv?
Redaktör A tittade strängt tillbaka och sa:
 Som du kanske ser har jag bara två händer. Dom har jag använt till att ta fram de två första krattorna. Nu går jag och hämtar den tredje till mig själv.


 Men skulle vi inte springa i skogen?
 Vi behöver stärka överkroppen också, sa redaktör A. Här får du gratis träning av armmusklerna i stället för att lösa dyrt medlemskort till ett gym.
Sedan delade han ut svarta plastsäckar som skulle fyllas med löv och bäras bort till en kompost i utkanten av tomten för tömning.
Fortsättning följer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar