onsdag 10 februari 2016

VÄCKNING KVART ÖVER FYRA

Att som utsänd reporter bevaka Vasaloppet innebar bland annat att man var tvungen att kliva ur sängen på hotellrummet vid fyratiden på söndagsmorgonen.


Det var nödvändigt om man skulle hinna tvätta händerna, klä på sig, äta frukost och borsta tänderna innan det var dags att sätta sig i bussen som fraktade pressfolk och hedersgäster till startplatsen uppe i Sälen. Bussen brukade gå halv sex precis från parkeringen utanför hotellet och med precis menades att den stod inte kvar och väntade på några morgonsömniga journalister.
Mycket kan jag beskyllas för men att vara morgonpigg har ännu ingen anklagat mig för. Får jag vara i fred sover jag gärna till både nio och tio på förmiddagen.


Den här gången hade jag dessutom inte lyckats somna förrän vid tvåtiden på natten.
Kvart över fyra väcktes jag av upprepade ilskna telefonsignaler. När jag vände mig för att somna om uppfattade jag som i ett töcken hur en yrvaken fotograf E stod och ruskade i min livlösa kropp.
Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar