måndag 14 mars 2016

PARTAJ I DOMSTOLEN

Här följer ytterligare några dialoger ur tv-programmet Partaj, nedtecknade från ett gammalt vhs-band som jag hittade i gömmorna.


Jaha, ni har begärt skilsmässa. Hur är det, är mannen supig?
– Ja, det är han.
– Hur är det med otroheten då?
– Ja, vad det beträffar så vet jag inte ens om han är far till vårt sista barn.

– Ni dömes härmed till tio dagsböter à fem kronor.
– Jaha, nu vet jag vad det kostar att kalla en länsman för klantarsel. Men vad kostar det att kalla ett klantarsel för länsman?
– Lagen stadgar i dylika fall inget straff.
– Nähä. Adjö då, länsman.


– Jag tyckte jag såg dig med en mörk skummis på Hamburger börs i går.
– Men älskling, det var ju min man. Du vet väl att det inte finns nån annan än du.

– Jag är en man med mycket regelbundna vanor.
– Jaså, det var konstigt. Jag såg dig klockan tre i morse på en nattklubb med två blonda modeller.
– Ja, det tillhör mina regelbundna vanor.


– Om Grynet Mollvig hade lagt på hullet ordentligt så skulle hon ha hetat Mullet Grynvig.

– Inga kvinnor får ligga i så mycket för pengar som dom som gift sig till dom.

– Jag ger inte mycket för karlar, jag ger på sin höjd efter för dom.


– I går blev jag vald till Miss Grammofonskiva. Jag hade precis dom rätta måtten, 33, 45 och 78.

– Du är den första kvinna jag kysst.
– Det märks.

– Kan ni ge nåt signalement på han som överföll er?
– Ja, det såg ut att vara en hygglig karl.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar