torsdag 10 mars 2016

SKVALLER OCH SUNT FÖRNUFT

Dags igen för ytterligare några bidrag ur tv-programmet Partaj från 1969. Håll till godo alla nostalgiker.


Ingmar Bergamn är en virituos har jag hört.
– Du ska inte tro allt skvaller du hör om oss teatermänniskor.

– Jag säger som Sven Stolpe. Vanligt sunt förnuft är inte så vanligt nu för tiden.

– I går såg jag en fågel som la fyrkantiga ägg. Och pratade under tiden.
– Jaså, vad sa den?
– Den sa aj.


– Jag älskar att laga mat. Jag brukar blanda hackat gummi i köttfärsen
– Hackat gummi?
– Ja, så kan jag studsa köttbullarna ut från köket.

– Det där Erotic Art, det var det snuskigaste och vidrigaste som jag har sett. Och jag vet vad jag talar om för jag har varit där fyra gånger.

– Det värsta med politiska skämt är att ibland blir dom invalda i riksdagen.


– Om Lars Ulvenstam hade varit skådespelare hade han fått huvudrollen i Den inbillade kloke.

– Man ska inte prata illa om kannibaler. Dom tycker faktiskt om alla människor, oavsett ras och religion.

Blondinen: – Folk säger att jag inte bryr mig om nånting. Men det struntar jag i.


Pastorn: – Det räcker inte med att säga Herren välsigne eder. Man måste se till att det blir gjort också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar