tisdag 19 april 2016

ÄNNU MERA PARTAJ

Här är ytterligare några exempel på hur det lät i tv-programmet Partaj från 1969, allt enligt ett gammalt vhs-band som jag har hittat i mina gömmor.


Ni är frikänd från anklagelsen om bigami. Ni kan återvända till er familj igen.
– Vilken av dom?

– Ni har alltså rånat en bank?
– Nej, det var bara en liten jordbrukskassa.


 Men hur kunde ni slå honom innan han slog er?
– Det förstod jag ju att han skulle slåss.
– Hur kunde ni veta det?
– Det var hur tydligt som helst. Han tog ju av sig löständerna och stoppade dom i fickan.

– Min fru smörjer in sig med en massa oljor och krämer på kvällarna så man får se upp så hon inte halkar ur greppet.


– Kan jag få för fem öre blandad frukt, men inte så mycket meloner.

Kärleken är inte bara en akt, det är pauser också.

Om Snorre Sturlasson hade gått i grundskolan i dag, ett sånt helsicke han hade haft - som dom skulle retat honom!

– Tänk att så fort jag får tag på en brud som kan laga mat som min mamma, då ser hon ut som Tore Wretman.


– Jag tycker hundar är bättre husdjur än myror för man behöver inte böja sig så långt ner när man klappar dom.

– Säga vad man vill om hembränt. Det luktar orm men det smakar pyton.

– Får jag följa med dig hem? Jag älskar att följa med erfarna damer hem.
– Men jag är inte så erfaren.
– Vänta bara, vi är inte hemma än.


 Det bästa p-pillret är en kopp kaffe.
– Jaså, hur menar du då, före eller efter?
– Nej, i stället för.

Otrohet, det är väl fel man på rätt ställe det?

Det är synd att vitaminer inte smakar lika gott som kalorier.



1 kommentar: