måndag 12 september 2016

PRISBELÖNT ARTIST I UDDEVALLA

Jag har en syster som känner en som har bjudit Jerry Williams på snus.
Det inträffade i Uddevalla på den tiden då genomfarten gick via Strömstadsvägen och det var bilköer som sniglade sig fram i två körfält genom stan och sedan fortsatte i en lång karavan ända ut till kustbandet på sommarhelgerna.


I en av bilarna befann sig min syster tillsammans med några andra ungdomar. Plötsligt gled en stor raggarbil upp jämsides och blev stående i den andra filen. Ut tittade ett huvud med svart hår och Elvisfrisse och hojtade:
Tjena, har ni nån snus?


Det visade sig vara Jerry Williams som tillsammans med kompgruppen The Violents var på väg till något gigg ute vid kusten. En snusdosa langades över, men just som rockkungen la in en jätteprilla under läppen började den ena kön röra sig så att Uddevallaungdomarnas bil var tvungen att köra iväg medan The Violents stod stilla.
– Jävlar, där geck min dåse! utropade han som hade lånat ut snusdosan.


Men åtskilliga minuter senare hördes ett intensivt tutande bakom dem. Det var The Violents som hade kört ikapp och nu kom glidande upp jämsides på nytt, medan Jerry Williams stack ut näven och langade tillbaka snusdosan med tack för lånet.


Vad jag vill säga med detta vet jag inte riktigt. Möjligen att Jerry Williams är en rejäl och hederlig karl som man inte behöver vara orolig för att låna ut snusdosor till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar