måndag 19 december 2016

HEJ TOMTEGUBBAR!

Jag hörde på tv-nyheterna att 20 000 tomtar hade sprungit ett motionslopp i Madrid här om dagen.


Som om det skulle vara något speciellt med det. Förr i tiden när jag sprang Stockholm Marathon och Göteborgsvarvet satt folk i gröngräset och drack öl och ropade efter oss:
-Titta på dom! Såna jävla tomtar!


Nu visade det sig dock att det hade varit riktiga tomtar som sprungit i Madrid. Eller rättare sagt människor utklädda till tomtar. 
Varför dom gjorde det hängde jag inte med på riktigt, men det lät som det var för att samla in pengar till välgörande ändamål.


Det fick mig i alla fall att minnas hur jag en gång blev omsprungen av tomten i Göteborgsvarvet.
Om det var den riktig eller inte fick jag aldrig veta. Men på sätt och vis skulle man kunna säga att han också var ute i ett välgörande ändamål för han fick mig att kvickna till och ge allt under ett kritiskt skede av loppet. Och även om jag kroknade lite på slutet var det i alla fall ingen som kunde säga att jag hade fått stryk av tomten i löpning.
Fler detaljer följer i den här bloggen fram emot julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar