måndag 3 april 2017

RUM MED BAD OCH KASSASKÅP

Det ringer fortfarande i Berras telefon och när han svarar är det folk som tror att de har kommit till ett hotell. Nyss ringde en som ville ha ett rum med bad.

 Vi har bara duschkabiner, sa Berra.
 Det går bra, sa mannen.
 En duschkabin alltså, sa Berra. Då antecknar jag det. Ska det vara en säng att ligga i också?
 Det finns väl på rummet, sa mannen.
 Jaså, du vill ha ett rum också, sa Berra. Jag tyckte du sa att det gick bra med en duschkabin.
 Den kan jag väl inte sova i, sa mannen.
 Säg inte det, sa Berra. Vi hade en som slocknade där i förra veckan. I hatt och överrock. Fast han hade tydligen varit ute och festat någonstans
 Det var det värsta, sa mannen.
 Nej, det var det inte alls, sa Berra. Det värsta var att han hade tuggat i sig halva nyckelkortet också. Han trodde tydligen att det var en knäckebrödssmörgås.


 Finns det kassaskåp på rummet? undrade en annan.
 Självklart, sa Berra. Tre stycken.
 Tre? sa mannen.
 Ja, sa Berra. Räcker det eller ska vi sätta in ett extra? Hur mycket pengar hade du tänkt ta med dig?
 Det angår väl inte dig, sa mannen.
 Men det gäller att komma ihåg kombinationen, sa Berra. Slår man in fel kod tre gånger så exploderar det och alla sedlarna färgas röda.
 Röda! sa mannen.
 Ja, eller blå, sa Berra. Vi kan ställa in det på blått om du hellre vill det.


Sedan ringde en och ville beställa ett dubbelrum över helgen.
 Jaha, sa Berra. Är det några särskilda önskemål?
 Med dubbelsäng, sa mannen.
 Varför det? sa Berra.
 Min fru och jag ska fira vår bröllopsdag, sa mannen
 Är det riktigt säkert det? sa Berra.
 Vilket då? sa mannen.
 Att ni är gifta, sa Berra.
 Hur så? sa mannen.
 Det är nog bäst ni tar med vigselbeviset så vi kan kolla, sa Berra. Det här är ett anständigt hotell.
 Det var det dummaste jag har hört, sa mannen.
 Då skulle du höra vad jag får höra när jag svarar i telefon, sa Berra.

1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att i förhållande till Anderson i flera år, han gjorde slut med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville att han tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, jag bad honom med allt jag gjort löften, men han vägrade. Jag förklarade mitt problem med min vän och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en spell caster som kunde hjälpa mig kasta en trollformel för att föra honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trott på spell, hade jag inget annat val än att prova det, jag postas passet caster, och han berättade det var inga problem att allt kommer att bli bra innan tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, kastade han förtrollningen och överraskande i den andra dagen, var det runt 04:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort löftet att någon jag känner som har en relation problem, skulle jag vara till hjälp för sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpte mig med min egen problem. e-post: drogunduspellcaster@gmail.com kan du maila honom om du behöver hans hjälp i din relation eller annan.

    1) Love Spells
    2) förlorad kärlek Spells
    3) skilsmässa Spells
    4) Förbindelse Spells
    5) Bindnings Stava.
    6) Breakup Spells
    7) Förvisa en tidigare Lover
    8.) som du vill ska främjas på kontoret / Lottery spell
    9) vill att tillfredsställa din älskare
    Kontakta denna stora man om du har något problem för en varaktig lösning
    genom drogunduspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera