onsdag 23 augusti 2017

INTE EN DAG YNGRE

Efter att ha solat i flera dagar insmord med ”Anti-ageing sun cream” vaknade jag upp i morse och kände mig märkligt nog inte en dag yngre än i går. Snarare en dag äldre, vilket möjligen kunde bero på att det ju var exakt vad jag hade blivit.


Något anti-åldrande kunde jag i alla fall inte upptäcka när jag tittade mig i spegeln. Och jag hade precis lika ont i ryggen som vanligt när jag klev ur sängen. Och jag kom ihåg att jag hade vaknat mitt i natten och varit tvungen att gå upp och pinka som den åldring jag hade varit när jag gått och lagt mig.


Funderade på att ta kontakt med konsumentombudsmannen och klaga, men beslöt efter moget övervägande att ge solkrämen en chans till.
Kanske får man räkna med att föryngringsprocessen behöver ha ännu några dagar på sig för att fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar