tisdag 6 mars 2018

ATT SKAPA EN FÖRMÖGENHET

Eftersom jag samlar på allt möjligt konstigt har jag också fått ihop till en ganska stor citatsamling. Här är några exempel.

Det enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att starta med en stor. (Red Top)


Det värsta man kan servera mig är isvatten. Vatten är giftigt. Det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det. (Sten Broman)

Någon har sagt att journalistik är att sålla agnarna från vetet och sedan publicera agnarna. (Alf Martin)

Jag är inte populär. Jag är igenkänd (Holger Löwenadler)


Att få ungarna i säng på kvällarna är som att trä pärlor på en tråd utan knut. (Alice Babs)

Det gick åt pipan här i Geneve för tie år sen också. Men då hade vi i alla fall den förgiftade potatissalladen att skylla på. (Rolle Stoltz)

Kvinnoåret är som Mors dag - praktiskt för dåliga samveten. (Gertrud Zetterholm)

Varje gång jag hittar en tjej som kan laga mat som min mamma så ser hon ut som Tore Wretman, (Lasse Lönndahl)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar