fredag 9 mars 2018

FINNS HÄR NÅGRA SNÄLLA BARN?

Här kommer ytterligare några citat som jag har samlat på mig genom åren.


Jultomten får lägga om stil och numera säga: Finns det några snälla barn här – eller åtminstone några som fått villkorligt, (Carl Lindroth)

Efter 43 år vid teatern och fyra äktenskap har jag inga svårigheter att komma in på scenen och vara galen. (Georg Rydeberg)


Omdömeslösheten är ibland häpnadsväckande när det gäller förmågan att bedöma vad som är artisteri och vad som sist och slutligen bara är andliga brakskitar (Olof Buckard)

Det är, så vitt jag förstår, min uppfattning. (Timo Kärnekull)

Livet är inte så pjåkigt om man tänker på alternativet. (Thorvald Gahlin)

Torsten Tillman i Bollnäs var en stark en. Han hann alltid slå av två klubbor innan han nådde bollen. (Gästa ”Snoddas” Nordgren)


Kapitalismens överlägsenhet som skapare av ett bättre människosläkte bevisas väl bäst av den enkla sanningen att det finns få 75-åriga gruvarbetare som kan klå Marcus Wallenberg i tennis. (Tage Danielsson)

På min gravsten ska det stå: Log och dog. (Hasse Alfredson)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar